Mam stronę internetową i co dalej?
Strona internetowa to świetne narzędzie, które może pracować ciężko dla naszej firmy. Strona internetowa może skutecznie pomagać w pozyskiwaniu nowych Klientów i nowych zleceń. Tak jak każde narzędzie, musi być jednak używane. Stworzenie strony www, jest więc pierwszym krokiem.
Korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia, poniżej przedstawiamy kilka skutecznych i sprawdzonych sposobów promowania swojej strony i firmy w internecie. Mamy nadzieję, iż niniejszy materiał, będzie dla Ciebie przydatny.
Narzędzie,które pozyskuje Klientów 24h
Reklama jest bardzo ważna
Bezpłatne ogłoszenia
W internecie istnieje mnóstwo portali z ogłoszeniami. W większości z nich, ogłoszenia możemy dodawać bezpłatnie. Dziś, gdy strony internetowe posiada znacznie więcej firm niż jeszcze kilka lat temu, skuteczność portali ogłoszeniowych znacznie zmalała. Nie zmienia to jednak faktu, że ziarnko do ziarnka… Warto więc poświęcić chwilę i dodać choćby kilka bezpłatnych ogłoszeń.
Przed dodaniem ogłoszenia, koniecznie zapoznajmy się z regulaminem danego serwisu. Unikajmy podejrzanych serwisów, gdyż współpraca z nimi może skończyć się źle. Na jakich portalach zamieścić ogłoszenie? To oczywiście zależy jakie produkty oferujemy. Najlepiej skupiać się na portalach tematycznych. Na przykład, jeżeli oferujemy swoje usługi firmom, warto zainteresować się portalem aleo.pl.
Koniecznie nie zapomnijmy o dodaniu linku do naszej strony! Chcemy przecież aby klienci z różnych źródeł trafiali na naszą stronę, zapoznawali się z informacjami i dzwonili albo wysyłali zapytanie. Mamy bardzo dobrą stronę, która będzie dla nas pracować. Klienci muszą ją tylko znaleźć.
Serwisy społecznościowe
Czy warto reklamować się na Facebooku i podobnych portalach społecznościowych? To zależy. Jeżeli będziemy systematycznie dodawać ciekawe informacje na swoim firmowym profilu, to jak najbardziej warto. Pod każdym postem warto także zamieścić tzw. wezwanie do działania – czyli np. dowiedz się więcej, wejdź na naszą stronę www (wraz oczywiście z linkiem).
Kiedy nie warto promować się w social media? Jeżeli nie zamierzamy aktualizować naszego profilu. Nieaktualizowany profil, będzie wręcz działał na naszą niekorzyść. Klient, który trafi na taki profil, zazwyczaj pomyśli sobie: „no tak, nic się tu nie dzieje, więc co ta firma może mi zaoferować”, „ostatni wpis z przed dwóch lat, czy oni nadal działają? Nie warto ryzykować”.
Serwis społecznościowy może być dobry miejscem na promocje swojej strony internetowej i firmy. Oczywiście wykorzystujmy każdy post dodając odnośnik do własnej witryny. Nie popadajmy także w skrajności. Niektóre firmy, bardzo mocno promują się na facebooku, ale zapominają całkowicie o swojej stronie. Pamiętajmy, że dodając materiały do portalu społecznościowego, wzbogacamy ten serwis. Wzbogacajmy przede wszystkim swoje strony, poprzez nowe materiały, aktualności a także ciekawe informacje, których Twoi Klienci szukają. Więcej informacji na ten temat, nieco niżej.
Banery reklamowe na portalach www
Skuteczność reklamy banerowej, umieszczanej na różnego rodzaju portalach jest niezwykle niska. Internauci, są wręcz ślepi na banery (tzw. „ślepota banerowa”). Często instalują dodatki do przeglądarki internetowej, które blokują banery (np. adblocker). Tego typu reklama sprawdza się naprawdę bardzo rzadko. Osobiście, całkowicie odradzam. Istnieje wiele innych sposób, na bardziej efektywne wydanie środków na reklamę. Jeżeli chcemy jednak zainwestować w reklamę banerową, to przede wszystkim skupmy się na portalach specjalistycznych. Tam gdzie mamy dużą pewność, że trafiają klienci, których szukamy. Zanim podpiszemy umowę z daną firmą, koniecznie dobrze zweryfikujmy warunki i skuteczność. Jeżeli będziesz potrzebował więcej informacji na ten temat, zapraszam serdecznie do kontaktu, chętnie pomogę.
Referencje, polecenia
Nie będę wspominał o zaletach Klientów z polecania, bo to bardzo obszerny temat. Na pewno, są niepodważalne. Możesz sobie jednak pomóc, zwiększając szanse na to, aby Klienci polecali sobie wzajemnie oferowane przez Ciebie usługi. Spraw, aby polecenia przekształcały się w konkretne zlecenia. Jak to zrobić?
- Przede wszystkim poproś swoich obecnych Klientów o polecenie wśród swoich znajomych, rodziny czy kontrahentów. Często tego nie robimy, uważając, że jest to narzucanie się – absolutnie nie. Klient, który jest zadowolony z Twoich usług, chętnie spełni Twoją prośbę (w zdecydowanej większości przypadków). Przekaż Klientowi kilka wizytówek. To stary, ale sprawdzony i skuteczny sposób.
- Wykorzystuj swoją stronę internetową. Osoba, która otrzymała kontakt do Twojej firmy z polecenia, najpierw zapozna się uważnie ze stroną www. Jeżeli to co tam zobaczy, będzie interesujące, skontaktuje się z Tobą. Dbaj więc o firmową witrynę, uaktualniają ją i rozwijaj.
- Zawsze proś swoich Klientów o referencje. Mogą być sporządzone w wersji papierowej (skanujemy i wrzucamy na swoją stronę), mogą być w elektronicznej. Bez względu na to co mówimy oficjalnie, większość z nas lubi przeglądać opinie i komentarze innych osób. Posiadanie referencji na swojej stronie www, znacznie poprawia jej skuteczność. Jeżeli prosisz o referencje w wersji elektronicznej, zawsze proś także o dodanie adresu strony internetowej Klienta (w przypadku Klientów firmowych), lub choćby o imię, nazwisko i miejscowość. Zrób wszystko, aby nie było żadnej wątpliwości, co do autentyczności referencji. Nie twórz natomiast referencji za swoich Klientów. To częsta, zła praktyka. Klient prosi o „szablon” pod którym się podpisze. Jakbyśmy się nie starali, taki wpis będzie brzmiał sztucznie. Po zapoznaniu się z kilkoma takimi referencjami, łatwo odkryjemy, że coś tu nie gra… Co więcej, dzięki prawdziwym referencjom, dowiesz się co Klientowi się podobało we współpracy z Twoją firmą, a nad czym musisz jeszcze popracować. Takie uwagi są bardzo cenne.
Linkujemy do swojej strony internetowej
Wszędzie tam gdzie to możliwe, umieść link do swojej strony www. Na witrynie sklepowej, na ulotkach, na wizytówkach, na plakatach, na forach internetowych, na dokumentach firmowych (w stopce, nagłówku) – wszędzie gdzie to możliwe. Za każdym razem, zachęcajmy Klienta do odwiedzenia naszej strony internetowej. Im więcej klientów tam trafi, tym więcej sprzedaż i pozyskasz nowych zleceń.
Wizytówki i ulotki
Jednym z najstarszych sposobów na reklamę, są wizytówki i ulotki. Oczywiście, ulotki powinny przede wszystkim zachęcać Klienta do tego aby wszedł na Twoją stronę internetową. Pamiętaj o jasnym wezwaniu do działania (np. „wejdź na naszą stronę…”).
Wizytówki to absolutnie świetny, sprawdzony sposób na promocję. Zabieraj ze sobą wszędzie i nie zapomnij umieścić na nich adresu strony internetowej. Są małe, poręczne, a okazji do ich wręczenia jest bardzo wiele. Rozdawaj swoje wizytówki w dużych ilościach. Nie oszczędzaj, duża partia wizytówek rzędu 5000 sztuk, to wydatek kilkuset złotych. Taka ilość wystarczy Ci na długi czas. Dobrze wykorzystywany pakiet wizytówek, może zaowocować nie jednym Klientem.
Widzimy się ze starym znajomym? Z pewnością padnie pytanie: czym się zajmujesz – prowadzę firmę, tak przy okazji masz klika wizytówek, jeżeli ktoś z Twoich znajomych będzie szukał solidnej firmy, polecam się serdecznie. Inny przykład: prowadzimy biuro rachunkowe, mamy styczność z wieloma innymi firmami. Jesteśmy przecież także klientem. Idziemy do małego sklepiku osiedlowego, robimy zwykłe zakupy, wręczmy przy okazji właścicielowi wizytówkę – jak by Pan kiedyś chciał zmienić biuro, może coś taniej albo lepiej – zapraszam. To nie zobowiązujące i skuteczne. Im więcej rozdamy wizytówek, tym więcej ich będzie dla nas pracować. Jeżeli nie masz jeszcze wizytówek (albo ulotek, czy plakatów), skontaktuj się z nami. Wykonamy projekt.
Promocja w Google
Wyszukiwarka Google to szczególne miejsce. Prawie wszyscy, korzystamy z niej na co dzień. Warto, a wręcz trzeba wykorzystać jej potencjał. Jeżeli szukamy jakiegoś produktu czy tez usługi, zazwyczaj zaczynamy właśnie od Google. Temu zagadnieniu poświęciliśmy osobny wątek: promocja w Google. Zapraszamy do lektury – warto!
Podsumowując
Czy to wszystkie dobre sposoby promocji? Oczywiście, że nie. Istnieje cała gama innych sprawdzonych rozwiązań np. bony, kupony promocyjne, współpraca partnerska, karty stałego klienta, programy lojalnościowe. Można tak wymieniać długo. Są też takie formy promocji, które sprawdzają się tylko w określonych branżach. Mam nadzieję, że zaprezentowane w niniejszym opracowaniu informacje, będą przydatne.
Zachęcam do tego, aby zacząć od opracowania strategii reklamy swojej firmy. W jakie formy promocji chcesz zainwestować swój czas i pieniądze? Od czego zaczniesz? Nie zajmuj się wszystkim jednocześnie. Zapoznaj się dokładniej z jedną, najlepszą Twoim zdaniem formą promocji. Skup się na niej, doprowadź posługiwanie się nią do mistrzostwa. Wtedy, zabierz się za kolejną. Jeżeli będziesz wytrwały w tym co robisz, to z pewnością Ci się uda. Włożony w to czas i trud, zaowocuje Nie poddawaj się po pierwszych niepowodzeniach.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji
Choć na rynku istnieje wiele firm tworzących strony internetowe, Państwo wybraliście nas - serdecznie za to dziękujemy. Naszym Klientom, odwdzięczamy się, dzieląc z Nimi swoją wiedzą i doświadczeniem. Chętnie poszukamy indywidualnych rozwiązań, które będą dopasowane właśnie do Państwa firmy. Rozwiązań innych, niż powyższe uniwersalne.
Jeżeli będziecie Państwo szukali sposobów na pozyskiwanie Klientów, zapraszam serdecznie do kontaktu, chętnie pomożemy. To dla nas bezcenne, gdy firma Naszego Klienta prężnie się rozwija.
Jak dowiedzieć się więcej?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Aby złożyć zamówienie lub uzyskać więcej informacji, prosimy o wysłanie zapytania na adres:
Skontaktuj się z nami